Wednesday, March 9, 2011

Barcelona Menang Lagi!!!!!

PERTEMBUNGAN menarik pagi tadi menemukan dua seteru utama yang sering bertemu di Liga Juara-juara Eropah dimana Barcelona berjaya memenanginya lagi. Pertemuan yang berakhir dengan jaringan 3-1 dimiliki Barca sudah cukup untuk meleburkan edo Arsenal yang berjaya memenangi perlawanan pertama mereka di Emirates. Susulan kemenangan tersebut Barca berjaya menundukkan pasukan Gunners dengan aggregat 4-3.


Messi berjaya memperdayakan penjaga gol Arsenal


Duri dalam daging bagi Arsenal yang juga pemain terbaik dunia. Lionel Messi menjadi pemusnah dengan 2 gol darinya iaitu pada (45' 71') membantu Pendahulu Liga Sepanyol itu. Satu lagi gol hasil jaringan pemain tengah prolifik mereka Xavi (69') menutup harapan Arsenal. Gol saguhati Arsenal muncul hasil jaringan sendiri pemain Barcelona iaitu S.Busquets (53') mengelak aib yang lebih besar kepada pasukan yang baru di himpit kekecewaan berikutan kekalahan kepada Birmingham City pada perlawanan ahkir Piala Liga.


Messi menjadi pemusnah harapan Arsenal


Selepas gol hasil jaringan sendiri S.Busquets, Arsenal disentak apabila Robin Van Persie dibuang padang akibat menerima kad kuning kedua. Dengan bermain 10 orang Arsenal gagal menyerap asakan yang dilancarkan Barcelona yang diketuai Xavi untuk tewas di Nou Camp.


Wenger gagal dalam misinya untuk menundukkan seteru utama mereka

.

No comments:

Post a Comment