Tuesday, March 15, 2011

Pemain Kita 'Laku'!!!



Salam..aku nak story sikit pasal bola sepak kita yang sudah menunjukkan peningkatan sejak 2 tahun kebelakangan nie..Sejak kita menjadi juara Sukan Sea di Laos Disember 2009, peningkatan itu terus meningkat mendadak seterusnya kita menjadi johan dalam Piala AFF SUZUKI di Indonesia pada 2010. Sebelum itu, kita telah mencipta sejarah apabila kita layak ke pusingan kalah mati di Sukan Asia apabila berjaya menjadi pasukan ketiga terbaik. Dalam perlawanan kalah mati tersebut kita telah diundi bertemu Iran dan keputusannya kita tewas 3-1. Walaupun kalah kita harus berbangga dengan pemain yang telah memberi saingan yang agak sengit disamping pasukan bimbingan K.Rajagopal yang dihimpit kecederaan.


Berbalik kepada Piala AFF SUZUKI yang lalu, penjaring terbanyak Piala AFF Safee Sali yang telah berhijrah ke kelab liga super Indonesia (ISL) berjaya mencuri tumpuan apabila berjaya menjaringkan gol pertama dalam aksi pertamanya. Berita terbaru, kelab tersebut juga berminat untuk mendapatkan penjaga gol utama, Khairul Fahmi Che Mat dan juga Norshahrul Idlan Talaha. Khairul Fahmi yang menunjukkan prestasi cemerlang berjaya mencuri tumpuan kelab tersebut. Norshahrul juga berjaya mencuri tumpuan apabila beliau bnyak membuat hantaran-hantaran penting yang berjaya dilaksanakan oleh rakan sepasukan yang lain.


Perkembangan ini telah meningkatkan imej bola sepak negara dimana ranking yang dikeluarkan FIFA menunjukkan peningkatan dari 140 kepada 138.


1 comment:

  1. Hai...ape khabar ? ade sape kaki bola kat sini ?kalau ye, meh la kome semua ke blog bola teman ni http://kampungfantasyfootball.blogspot.com ,ok chow

    ReplyDelete